loading...
فروشگاه لوازم جانبی موبایل «سینا Mobi7»
سینااختری بازدید : 11 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دوره

آنچه زنان باردار باید بدانند.

آموزش های قبل از بارداری

درباره درس

آنچه زنان باردار باید بدانند.

با تأیید قطعی بارداری در مادران باردار احساسات مختلفی و گاهاً عجیبی ایجاد می‌گردد. در این رابطه، همانگونه که زنان با هم در همه جهات متفاوت هستند، احساسات آنها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.با وجود پیشرفت اطلاعات عمومی هنوز عده‌ای از زنان نمی‌دانند درموقع بارداری چه روشی باید اتخاذ کنند که به خود و فرزندشان صدمه وارد نشود. اولا امروزه به وسیله معاینه قبلاً متخصصین تشخیص می‌دهند که وضع حمل به طور طبیعی صورت می‌گیرد یا خیر؟ ثانیاً زنان باردار نباید به خود ترسی بدهند و متوحش گردند چون هرگونه وضع مخالف و ترس عکس العمل شدیدی به بدن وارد می‌کند و آنها باید بدانند که زایمان یک امر طبیعی ساده است (مگر در مواقع نادر) و هیچگونه تغییر و تحولی نباید در زندگی خود بدهند مگر اینکه پزشک آن را لازم بداند و ما در پایین خواهیم آورد.

از میان نظرات پزشکان متخصص نکاتی را برای زنان باردار بیان می‌کنیم:

از خوردن نمک تا اندازه‌ای اجتناب شود که به بدن و مخصوصاً کلیه‌ها زیان تحمیل نشود.

چون در سه ماه اول بارداری خطر نقص خلقت بیشتر است باید زن باردار سعی کند که از بیماری‌های عفونی به خصوص سرخک در امان باشد و در این سه ماه نباید آبله کوبی به عمل آید. سه ماهه اول بارداری ممکن است سخت ترین قسمت دوران برای زنان باردار باشد، ترس یکی از شایع‌ترین شکایت مادران باردار دراین دوران می‌باشد، البته مادران می‌توانند با علم کافی در زمینه‌های مورد نیاز این احساس ترس و واهمه را با مطالعه کتب ،از خودشان دور کنند. درسه ماهه دوم بارداری برای بیشتر زنان باردار با نشاط‌ترین زمان زندگی آنان محسوب می‌شود، بهترین زمان برای به دست آوردن انرژی و آسایش روحی است، پس استفاده کامل شود، سه ماهه آخر که زمان بی‌صبری است و روزشماری انجام می‌شود، و رؤیا در فکر زنان بسیار دیده می‌شود و باید مواظبت کامل شود.

حمام آفتاب شدید چنانکه برای اشخاص سالم هم مضر است برای بارداران بسیار ضرر دارد و نباید زیاد در آفتاب بمانند.

در چهار هفته آخر بارداری رابطه جنسی مجاز نیست.

اگر بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف دارو می‌نمایید باید این کارها در زمان بارداری کنار گذاشته شود.

زنان باردار در دوره بارداری تنها در مقابل بیماری کزاز واکسینه می‌شوند که در دو نوبت یکی در سه ماهه دوم حاملگی و دیگری در چهار هفته قبل از زایمان تزریق می‌شود.

ورزش‌های خفیف و ژیمناستیک مخصوص دوره بارداری برای زنان باردار که سالم هستند مجاز است. و سعی شود طبق دستور پزشک انجام شود.

و باید این گروه بدانند که پس از حمل بهتر است تا 6 هفته از روابط جنسی خودداری شود، سابقاً محرومیت از روابط جنسی هنگام آبستنی حتی شامل دوره شیردادن هم می‌شود و در بین بعضی از مردم حتی تا زمانی که مادر بچه را شیر می‌دهد از روابط جنسی محروم است، البته علم امروزه این مطلب را رد می‌کند.

در دوران بارداری ممکن است تحت تأثیر هورمون‌های بارداری تمایل یا انزجار از انجام تماس جنسی در شما ایجاد شود. ترس بیشتر مردم از انجام تماس جنسی در ارتباط با خطر ایجاد سقط و یا زایمان زودرس است. بهتر است بدانید علاوه بر محافظت مایع آمینوتیک از کودک ترشحات دهانه رحم در این دوران به نحوی است که جلوی هر گونه صدمه به کودک را خواهد گرفت.

ورزش‌های مجاز در دوران بارداری نه تنها مجاز است، بلکه توصیه نیز می‌شود، فوائد انجام ورزش در طی این دوران بسیار زیاد است. ورزش باعث نرم کردن و انعطاف پذیری مهره‌های تحتانی کمر شده و از ابتلاء به کمر درد در این دوران پیشگیری می‌کند. تداوم ورزش به خصوص پیاده روی باعث جلوگیری از پیدایش خستگی و تهوع تا 50 درصد طی ماه‌های دوم و سوم، بواسیر (هموروئید)، یبوست، بیماری قند و بی‌خوابی می‌شود. با انجام ورزش در طی دوران بارداری تناسب خود را به خوبی حفظ کرده و بعد از بارداری به سرعت وزن اضافی را از دست می‌دهید. معمولاً سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای انجام حرکات ورزشی است زیرا شما در این دوران احساس انرژی‌زایی و قدرت کافی می‌کنید.

زن باردار در این دوره باید از لباس‌های مناسب استفاده نماید. لباسی باشد که به خوبی گشاده بوده و قابلیت پوشیدن در زمان شیردهی را داشته باشد. از آنجا که در این دوران مقدار آب نمک بیشتری از بدن شما دفع می‌شود بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که پارچه آن عرق‌گیر بوده و دارای منافذی باشد که عرق را به خارج از بدن انتقال دهد. پارچه‌های پنبه‌ای و نخی دارای این خاصیت هستند.

در مورد کفش زن باردار باید گفت که در خرید کفش باید به نکات مهم توجه کرد.

در جهت ایستادن هر زمان می‌ایستید سعی کنید پشت خود را تا حد امکان صاف نگه داشته و از خم کردن پشت جلوگیری کنید.

در نشستن پشت خود را در صندلی به طرز صحیح قرار داده و بهتر است قسمت گودی کمرتان را با استفاده از یک حوله چند لا و یا بالشتک کوچک پر کنید.

در خوابیدن زمانی که می‌خوابید از یک تشک محکم استفاده به پشت یا پهلو بخوابید

36% تکمیل

به همت جمعی از متخصصان و کارشناسانِ مجمع بین المللی دعوت جهانی قرآن کریم، دوره هایی در جهت فهم معانی آیات و تدبر و تأملِ شایسته در قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام در تمام عرصه های مختلف زندگی تدارک دیده شده است. این مجمع وابسته به سازمان فرهنگی فروغ اندیشه نور با مجوز رسمی می باشد و توسط خیرین محترم اداره می شود.

قم خیابان بسیج کوچه 3 پلاک 30

خانه

وبلاگ

دوره های ویژه (غیر رایگان)

لیست کانال ها

نظرات کاربران

تماس باما

درباره ما

دریافت و استعلام گواهی نامه دوره ها

حمایت مالی

social

ادمین کانال های پیام رسان ایتا:

admin_channels@

© تمامی حقوق برای مجمع بین الملل

ی دعوت جهانی به قرآن کریم محفوظ است.

© طراحی شده توسط ملل وب

درباره ما
Profile Pic
وبلاگنویس و بلاگر ، سینا اختری شیشوان وبلاگ های دیگر ما:👇 http://www.mobi7.ir https://sinasmart.wordpress.com http://sina7.ir http://cyber7.rozblog.com http://deep7.rozblog.com http://mobi7.loxblog.com http://shishavan.blogfa.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 1,619
  • بازدید سال : 8,918
  • بازدید کلی : 47,659
  • کدهای اختصاصی